در این مقاله به بررسی تاثیر تبلیغات در بستر وب و اینترنت و اینکه تبلیغات چیست؟ میپردازیم.-آلوکارد
تبلیغات چیست؟

تبلیغات یک ارتباط بازاریابی است که از یک پیام آزاد با حمایت مالی و غیر شخصی برای تبلیغ یا فروش یک محصول ، خدمات یا ایده استفاده می کند. تبلیغات از روابط عمومی متمایز است زیرا یک تبلیغ کننده برای آن پرداخت می کند و کنترل آن را کنترل می کند.
این امر با فروش شخصی متفاوت است زیرا پیام غیر شخصی است ، یعنی به شخص خاصی هدایت نمی شود. تبلیغات از طریق رسانه های جمعی مختلف ، از طریق رسانه های سنتی مانند روزنامه ها ، مجلات ، تلویزیون ، و رادیو ، تبلیغات در فضای باز یا نامه مستقیم؛ و رسانه های جدید مانند نتایج جستجو ، وبلاگ ها ، رسانه های اجتماعی ، وب سایت ها یا پیام های متنی. ارائه واقعی پیام در یک رسانه به عنوان تبلیغ ، یا "تبلیغ" یا به صورت کوتاه تبلیغ گفته می شود.
تبلیغات چیست؟
تبلیغات تجاری
تبلیغات تجاری غالباً به دنبال ایجاد افزایش مصرف محصولات یا خدمات خود از طریق "مارک تجاری" هستند که یک نام یا تصویر محصول را با کیفیت خاصی در ذهن مصرف کنندگان مرتبط می کند. از طرف دیگر ، تبلیغاتی که قصد فروش فوری را دارند ، به عنوان تبلیغات با پاسخ مستقیم شناخته می شوند.

اشخاص غیرتجاری که بیشتر از محصولات یا خدمات مصرفی تبلیغ می کنند شامل احزاب سیاسی ، گروه های ذینفع ، سازمان های مذهبی و سازمان های دولتی می شوند.
سازمان های غیر انتفاعی ممکن است از روش های ترغیب مجانی مانند اعلامیه خدمات عمومی استفاده کنند. تبلیغات همچنین ممکن است به اطمینان خاطر کارکنان یا سهامداران کمک کند که یک شرکت قابل دوام یا موفقیت است.
تبلیغات مدرن
تبلیغات مدرن از تکنیک های معرفی شده با تبلیغات دخانیات در دهه 1920 سرچشمه گرفته است ، مهمترین آنها با کمپین های ادوارد برنیز ، بنیانگذار تبلیغات مدرن ، "خیابان مادیسون".
هزینه جهانی تبلیغات در سال 2015 بالغ بر 529.43 میلیارد دلار تخمین زده شده است.توزیع پیش بینی شده تبلیغات برای سال 2017 در تلویزیون 40.4٪ ، در دیجیتال 33.3٪ ، در روزنامه ها 9٪ ، در مجلات 6.9٪ ، در فضای باز 5.8٪ و در رادیو 4.3٪ بود. در سطح بین المللی ، بزرگترین گروه های آژانس تبلیغاتی ("پنج بزرگ") هستند.
تاریخچه
مصریان از پاپیروس برای تهیه پیام های فروش و پوسترهای دیواری استفاده می کردند. پیام های تجاری و نمایش های مبارزات سیاسی در ویرانه های پمپئی و عربستان باستان یافت شده است.
گمشده و یافتن تبلیغات روی پاپیروس در یونان باستان و روم باستان رایج بود. نقاشی دیواری یا سنگی برای تبلیغات تجاری جلوه ای دیگر از یک فرم تبلیغاتی باستانی است که تا به امروز در بسیاری از مناطق آسیا ، آفریقا و آمریکای جنوبی وجود دارد. سنت نقاشی دیواری را می توان در نقاشی های هنری سنگی هند که متعلق به 4000 سال قبل از میلاد مسیح است ، کشف کرد.

در چین باستان ، اولین تبلیغات شناخته شده به صورت شفاهی بود ، همانطور که در کلاسیک شعر (سده های 11 تا 7 قبل از میلاد) ثبت شده است از فلوت های بامبو که برای فروش شیرینی فروشی بازی می کردند. تبلیغات معمولاً به صورت تابلوهای خوشنویسی و مقالات جوهر صورت می گیرد.
یک بشقاب چاپ مسی به تاریخ سلسله سونگ که برای چاپ پوستر در قالب یک ورق کاغذ مربع با آرم خرگوش با "فروشگاه خوب سوزن جینان لیو" و "ما میله های فولادی با کیفیت بالا می خریم و سوزن هایی با کیفیت عالی تهیه می کنیم. ، برای استفاده در خانه در هر زمان آماده نیست "نوشته شده در بالا و زیر اولین رسانه تبلیغاتی شناخته شده جهان شناخته شده است.
در اروپا ، با شروع شهرها و شهرهای قرون وسطی ، جمعیت عمومی قادر به خواندن نبودند ، به جای تابلوهایی که می خواند "سنگفرش" ، "میلر" ، "خیاط" یا "آهنگر" ، تصاویر مرتبط با تجارت آنها از جمله چکمه ، کت و شلوار ، کلاه ، ساعت ، الماس ، نعل اسب ، شمع یا حتی کیسه آرد استفاده می شود.
میوه ها و سبزیجات از پشت صندوقچه ها و واگن ها در میدان شهر فروخته می شدند و صاحبان آنها از تلفن های همراه (خیابانهای شهری) برای اعلام محل زندگی خود استفاده می کردند. اولین تالیف چنین تبلیغاتی در "Les Crieries de Paris" ، شعر قرن سیزدهم توسط Guillaume de la Villeneuve جمع آوری شد.
در قرن 18th ، تبلیغات در روزنامه های هفتگی در انگلستان ظاهر شد. این تبلیغات اولیه چاپ به طور عمده برای ترویج کتاب و روزنامه ها استفاده می شد ، که با پیشرفت در چاپخانه به طور فزاینده ای مقرون به صرفه می شدند. و داروهایی که به طور فزاینده مورد توجه قرار می گرفتند. با این حال ، تبلیغات نادرست و تبلیغات به اصطلاح "quack" به مشکلی تبدیل شدند که این امر در تنظیم محتوای تبلیغات موثر بود.
قرن نوزدهم
توماس جی. بارات از لندن "پدر تبلیغات مدرن" نامیده شده است. کار برای شرکت Pears Soap ، Battatt یک تبلیغات تبلیغاتی مؤثر برای محصولات این شرکت ایجاد کرد که شامل استفاده از شعارها ، تصاویر و عبارات هدفمند بود. یکی از شعارهایش "صبح بخیر. آیا از صابون گلابی استفاده کرده ای؟" در زمان خود و در قرن بیستم مشهور بود.
بارات بسیاری از ایده های مهم را که در پشت تبلیغات موفقیت آمیز نهفته است ، معرفی کرد و اینها در روزگار وی به طور گسترده منتشر شد. وی دائماً بر اهمیت تصویر قوی و منحصر به فرد برند برای Pears و تأکید بر دسترسی به محصول از طریق کمپین های اشباع تأکید می کرد.

وی همچنین از اهمیت ارزیابی مجدد بازار برای تغییر سلیقه ها و مورچه ها در این زمینه فهمید و اظهار داشت در سال 1907 مبنی بر اینکه "سلیقه ها تغییر می کنند ، مد ها عوض می شوند و تبلیغ کننده باید با آنها تغییر کند. ایده ای که در یک نسل قبل مؤثر بود صاف ، بی ارزش می شود. و اگر امروز به عموم مردم ارائه شود ، سودآور نیست. این ایده نیست که ایده امروز همیشه بهتر از ایده قدیمی است ، اما متفاوت است - این به ذائقه فعلی برخورد می کند. "
با گسترش اقتصاد در طول قرن نوزدهم ، تبلیغات در کنار هم رشد کرد. در ایالات متحده ، موفقیت این قالب تبلیغاتی سرانجام منجر به رشد تبلیغات سفارش پستی شد.
در ژوئن سال 1836 ، روزنامه فرانسوی La Presse اولین کسی بود که تبلیغات پولی را در صفحات خود درج کرد و به آن اجازه داد قیمت خود را پایین بیاورد ، خوانندگان خود را افزایش داده و سودآوری خود را نیز افزایش دهد و فرمول خیلی زود توسط همه عناوین کپی شد.
در حدود سال 1840 ، ولنی B. پالمر ریشه آژانس تبلیغاتی مدرن را در فیلادلفیا تأسیس کرد. در سال 1842 پالمر مقادیر زیادی فضای را در روزنامه های مختلف با نرخ تخفیف خریداری کرد و سپس فضای آن را با نرخ بالاتر به تبلیغ کنندگان فروخت.
آگهی واقعی - کپی ، طرح و آثار هنری - هنوز توسط شرکتی که مایل به تبلیغ است تهیه شده است. در واقع ، پالمر یک کارگزار فضایی بود. وقتی اولین آژانس تبلیغاتی تمام خدمات N.W. Ayer & Son در سال 1869 در فیلادلفیا تأسیس شد.
Ayer & Son به برنامه ریزی ، ایجاد و اجرای کامل تبلیغات تبلیغاتی برای مشتریان خود پیشنهاد داد. تا سال 1900 ، آژانس تبلیغاتی به کانون برنامه ریزی خلاق تبدیل شده بود (تبلیغات در بستر وب) و تبلیغات کاملاً به عنوان حرفه ای برقرار می شد. تقریباً در همین زمان ، در فرانسه ، چارلز لوئیس هاواس خدمات آژانس خبری خود ، هاواس را گسترش داد تا کارگزاری تبلیغاتی را نیز در بر بگیرد ، و این اولین گروه فرانسوی بود که سازماندهی کرد. در ابتدا ، آژانس ها واسطه فضای تبلیغاتی در روزنامه ها بودند
قرن بیستم
تبلیغات در ایالات متحده به طرز چشمگیری افزایش یافت زیرا صنعتی شدن عرضه محصولات تولیدی را افزایش داد. در سال 1919 ، این میزان 2.5 درصد از تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی) در ایالات متحده بود و بین آن زمان و حداقل سال 2007 به طور متوسط 2.2 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می داد ، اگرچه ممکن است از زمان رکود بزرگ کاهش چشمگیری داشته باشد.تبلیغات در بستر وب
صنعت نمی تواند از افزایش بهره وری خود بدون افزایش قابل توجه در هزینه های مصرف کننده سود ببرد. این به توسعه بازاریابی گسترده کمک کرده است که برای تأثیرگذاری بر رفتار اقتصادی مردم در مقیاس بزرگتر طراحی شده است.
در دهه 1910 و 1920 ، تبلیغ کنندگان در ایالات متحده این دکترین را پذیرفتند که می توان غرایز انسانی را هدف قرار داد و از آن استفاده کرد - "به تصویب رسید" به تمایل به خرید کالاها ادوارد برنایز ، برادرزاده زیگموند فروید ، با این روش درگیر شد و بعضاً بنیانگذار تبلیغات مدرن و روابط عمومی نامیده می شود. برنیز ادعا کرد که:
"[اصل] عمومی ، که مردان عمدتا با انگیزه هایی که از خود پنهان می کنند تحقق می یابند ، به همان اندازه در مورد روانشناسی فردی نیز صادق است. بدیهی است که مبلغ موفق باید انگیزه های واقعی را بفهمد و برای پذیرش رضایت نداشته باشد. دلایلی که مردان برای آنچه انجام می دهند می دهند. "
به عبارت دیگر ، فروش محصولات با جذاب کردن ذهن خردمندانه مشتریان (روش اصلی استفاده شده قبل از Bernays) بسیار کمتر از فروش محصولات بر اساس خواسته های ناخودآگاه که برنیز احساس می کرد ، محرک واقعی عمل انسان بودند. "فروش سکس" به یک موضوع بحث برانگیز تبدیل شد و تکنیک هایی برای تیتراژ کردن و بزرگ کردن مخاطب باعث ایجاد یک چالش برای اخلاق متعارف شد.
در دهه 1920 ، تحت عنوان وزیر بازرگانی هربرت هوور ، دولت آمریکا تبلیغات را تبلیغ کرد. هوور خود در سال 1925 خطاب به باشگاههای تبلیغاتی وابسته جهان به نام "تبلیغات یک نیروی حیاتی در زندگی ملی ما است" ارسال کرد. در اکتبر 1929 ، رئیس دفتر تجارت خارجی و داخلی ایالات متحده ، ژولیوس کلین ، اظهار داشت: "تبلیغات کلیدی برای رونق جهانی است." این بخشی از همکاری "بی نظیر" بین کسب و کار و دولت در دهه 1920 بود ، مطابق با مجله اقتصادی اروپا در سال 1933.
شرکت های دخانیات به منظور فروش سیگارهای بسته بندی شده به تبلیغ کنندگان اصلی تبدیل شدند. شرکت های دخانیات در هنگام استخدام برنیز برای ایجاد ارتباطات مثبت با دخانیات ، پیشگام تکنیک های تبلیغاتی جدید شدند.
تبلیغات همچنین به عنوان وسیله ای برای جذب فرهنگی مورد استفاده قرار می گرفت و کارگران را ترغیب می کرد تا عادت های سنتی و ساختار جامعه خود را به نفع یک سبک زندگی مشترک "مدرن" مبادله کنند. ابزار مهمی برای تأثیرگذاری بر کارگران مهاجر ، انجمن روزنامه های زبان خارجی (AAFLN) بود. AAFLN در درجه اول یک آژانس تبلیغاتی بود ، اما همچنین کنترل شدیدی را در اکثر مطبوعات مهاجرت به دست آورد.
1916 نسخه ژورنال خانه بانوان از آگهی معروف هلن Lansdowne Resor از آژانس J. والتر تامپسون
در اواخر قرن بیستم ، تبلیغات یکی از معدود انتخاب های شغلی برای زنان بود. از آنجا که زنان مسئولیت اکثر خریدهای خانگی انجام شده بودند ،
تبلیغ کنندگان و آژانسها ارزش بینش زنان را در طی فرآیند خلاقیت تشخیص دادند. در حقیقت ، اولین تبلیغات آمریکایی که از فروش جنسی استفاده کرد ، توسط یک زن ساخته شد - برای یک محصول صابون. گرچه مطابق با استانداردهای امروزی ، این آگهی زوج با پیام "پوستی که دوست دارید لمس کنید" نشان داده شده است.
در دهه 1920 روانشناسان والتر دی اسکات و جان بی واتسون نظریه روانشناختی کاربردی را در زمینه تبلیغات سهیم بودند. اسکات گفت ، "انسان به عنوان حیوان استدلال خوانده می شود ، اما او با حقیقت بیشتر می تواند مخلوق پیشنهاد شود. او منطقی است ، اما او تا حد زیادی قابل توصیف است". او این کار را از طریق تکنیک تبلیغاتی خود از یک دستور مستقیم به مصرف کننده نشان داد.
هدف از تبلیغات
تبلیغات در ابتدای ارائه پیام مناسب به مشتریان و مشتریان آینده نگر است. هدف از تبلیغات ، آگاهی رسانی به مصرف کنندگان در مورد محصول خود و متقاعد کردن مشتریان است که خدمات یا محصولات یک شرکت بهترین ، تقویت تصویر شرکت ، اشاره و ایجاد نیاز به محصولات یا خدمات ، نشان دادن کاربردهای جدید برای محصولات مستقر ، محصولات و برنامه های جدید را اعلام کنید ، پیام های فردی فروشنده را تقویت کنید ، مشتری ها را به سمت مشاغل و نگه داشتن مشتریان موجود بکشید.
برای تبلیغات در وبسایت با ما تماس بگیرید.